13 pasi de a seduce prin „arta comunicarii”

August 20, 2009

4a27fb9838417Preocupare autentica fata de persoana cu care stai de vorba, contactul vizual, un zambet cald, deschidere catre alte sugestii si opinii. E-he-hei, cine mai are timp pentru asa ceva? A comunica eficient nu este niciodata atat de usor pe cat pare. Nu degeaba se vorbeste despre o adevarata „arta a comunicarii”, pe care daca reusesti sa o stapanesti o poti transforma intr-o arma de seductie a celor din jurul tau. Iata cateva sfaturi care sa te ajute sa comunici deschis si convingator.

Atunci cand comunicam un mesaj trebuie sa ne convingem ascultatorul ca suntem sinceri si ca poate avea incredere in noi. Nu trebuie insa sa uitam ca acest lucru poate fi realizat numai printr-un acord intre felul cum vorbim si ceea ce comunicam nonverbal. Trebuie sa tinem seama de faptul ca un mesaj care nu este considerat credibil de catre receptor, nu va avea impactul pe care il dorim, iar actul nostru de comunicare a fost unul esuat.Feminis.ro a gasit pentru tine 13 trucuri pentru a comunica eficient.

1.Un mormait neinteligibil sau cuvinte aruncate ca dintr-o mitraliera! Iti suna conoscut? Cu siguranta ai asistat la astfel de discutii si cu siguranta ai dat peste ele si cand ai butonat telecomanda televizorului. Multora dintre „vedetele autohtone” le mai scapa. Ce trebuie sa stii? Afla ca un mesaj usor de inteles este unul exprimat clar si concis. Exprima-ti ideile in cuvinte cat mai precise (carora sa le cunosti sensul) si cu referire strict la continutul mesajului pe care vrei sa il transmiti.

2.Esti la o sedinta in care trebuie sa-i convingi pe colegii tai despre importanta ‘implicarii in activitati voluntare a angajatilor din marile companii”. Sedinta, deja sunta plictisitor si uneori stresant, iar voluntariatul…in Romania nu prea avem. Asa ca provoaca-ti ascultatorii! Intreaba daca este cineva care a participat la o astfel de actiune,atrage-l in discutie si fa-l partenerul tau in incercarea de a-i convinge pe ceilalti. Fa ca discutia sa fie una interactiva si vei vedea ca pana si cea mai incordata atmosfera se va relaxa.

3.Adapteaza-ti ideile in functie de ceea ce interlocutorul vrea sa auda! Incearca sa speculezi ceea ce este el interesat sa afle. Altfel risti sa-l plictisesti sau sa-l obosesti.
Trebuie sa vorbesti despre riscul disparitiei ursilor polari din cauza incalzirii globale. Nu are niciun rost sa incepi sa vorbesti despre istoria ursilor polari, despre cine a descoperit Polul Nord si nici despre faptul ca prietenului tau i-a placut ultimul documentar despre ursii polari difuzat pe Discovery.

Capteaza atentia celor cu care comunici! Atunci cand reusesti sa starnesti interesul interlocutorului tau ai facut deja un pas urias catre o comunicare eficienta si incearca sa-ti angrenezi ascultatorul in conversatie! Provoaca-l! Intreaba-l ce ar vrea sa stie despre asta. Fii creativa.

4. Mesajul trebuie sa fie natural si destins. Modul in care comunici trebuie sa te reprezinte si sa confere personalitatii tale credibilitate!

Cum ar fi sa o vezi pe Mihaela Radulescu prezentand o emisiune in stilul Andreei Marin? Nu incerca sa pari altcineva in timpul in care incerci sa comunici. Te vei concentra mai mult la rolul pe care il interpretezi si mai putin la mesajul pe care il vei transmite, iar in cazul in care in tine nu se ascunde o mare actrita, rezultatul va fi dezastruos.

5.Convinge-i pe cei care primesc informatia ca acesta este importanta! Incerca sa eviti o pozitie prea relaxata. Ajusteaza-ti tonul vocii in functie de mesajul pe care il transmiti.
Chiar daca pantofii cu toc sunt inconfortabili si nu obisnuiesti sa porti, sau te strange sacoul, nu te legana de pe un picior pe altul cand trebuie sa comunici ceva, nu te cocosa. Pastreaza o atitudine si o postura distinsa.

6. Fa in asa fel incat atitudinea ta sa degaje siguranta si incredere in sine! Un mesaj transmis pe un ton neconvingator nu va reusi sa convinga pe nimeni. Evita atitudinile ezitante, cei care trebuie sa recepteze mesajul vor crede ca ascunzi ceva.

7.Incearca sa-l privesti in fata pe cel cu care porti o conversatie! Atunci cand ne uitam in ochii interlocutorului noastru aratam ca acordam importanta persoanei respective. Avantajele acestei metode este ca flateaza ascultatorul, capteaza atentia si creeaza credibilitate. Daca eviti privirea in timpul unei discutii se creeaza impresia de lipsa de interes fata de contiutul comunicational sau fata de vorbitor.
sursa feminis.ro

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: