Lamborghini Estoque – un nou concept pentru Salonul de la Paris 2008

Octombrie 21, 2008

Conceptul Lamborghini Estoque a fost dezvăluit oficial. Sedanul sport cu 4 locuri ar putea fi dotat cu motorul în 10 cilindri de la Gallardo LP 560-4, un motor turbo derivat din propulsorul V10, sau o versiune hibridă combinată un V8 TDI.

Lamborghini Estoque – sedanul super-sport italian
Noul concept Estoque este un model Lamborghini unic: o maşină sport cu patru uşi. Conceptul are toate elementele unui adevărat Lamborghini: extrem, fără compromisuri şi cunoscutul stil italian.

Estoque este un studiu, un concept creat special pentru salonul Auto de la Paris. Încă de la prima privire nu există nici o îndoială că acesta este un Lamborghini – o maşină cu prezenţă impunătoare şi unică. Ampatamentul mare, profilul coborât, lăţimea considerabilă, suprafeţele line şi unghiurile ascuţite, toate acestea reflectă spiritul Lamborghini.

O eleganţă unică
Estoque este o interpretare nouă a filozofiei de design Lamborghini, este un concept ce ne arată liniile ce vor fi urmate în viitor. Estoque este primul sedan din istoria Lamborghini fiind echipat cu un motor amplasat frontal, tracţiune integrală permanentă şi şasiu optimizat pentru performanţe.

La Paris noul Lamborghini Estoque demonstrează inovaţia, creativitatea şi designul pentru care brandul Lamborghini a reuşit să atragă atâtea aprecieri. Conceptul Lamborghini reprezintă un punct de plecare pentru cel de al treilea model al gamei.

Numele Estoque cu care a fost „botezat” noul concept îşi are originea în istoria coridei şi a luptelor cu tauri, aşa fiind denumită sabia lungă de aproximativ 90 cm, a matadorilor.

Conceptul
Estoque combină calităţile unei maşini sportive cu confortul şi practicabilitatea oferit de un Gran Turismo. Lamborghini Estoque este partenerul perfect pentru călătorii, fie că este vorba de teatru, întâlniri de afaceri, cursuri de golf, sau chiar şi un week-end cu familia. În ciuda profilului cu o postură foarte joasă (1.35 m înălţime) Lamborghini Estoque continuă să fie foarte spaţios, iar accesul în vehicul se poate face foarte facil datorită portierelor cu deschidere largă.

Design
Un asemenea Lamborghini trebuie să se facă imediat remarcat prin designul său. Proporţiile noului Lamborghini Estoque sunt simple şi fascinante, cu dimensiunile de: lungimea 5.15 m, lăţimea de 1.99 m, înălţimea de 1.35 m şi ampatamentul de 3.01 m.

Partea din faţă a conceptului este un element ce defineşte foarte clar natura sportivă a modelului. Cu forma pronunţată de „V”, prizele de aer largi, şi spoilerul agresiv conceptul se încadrează perfect în clasa modelelor Lamborghini. Toate elementele de design au fost proiectate pentru a face vehiculul cât mai aerodinamic posibil, iar blocurile optice faţă dotate cu tehnologie bi-xenon şi LED duc mai departe tema de design iniţiată de modelele Reventon şi Gallardo LP 560-4.

Linia elegantă a designului părţii frontale se continuă şi în spate, acolo unde stopurile orizontale dotate cu LED-uri şi difuzorul pun punct liniilor fluide ale conceptului.

Interiorul
Spaţiul încăpător de la interior este echipat cu patru scaune individuale oferind confortul caracteristic sedanurilor. Materialul dominant de la interior este pielea naturală Nappa de cea mai bună calitate.

Bordul întâmpină şoferul cu un monitor LCD larg ce oferă diverse informaţii despre vehicul, iar cele 4 scaune individuale ce pot fi ajustate în funcţie de preferinţe asigură confortul în timpul călătoriilor lungi.

La fel c aşi interiorul, portbagajul conceptului Estoque este şi el foarte spaţios în ciuda profilului coborât al părţii din spate.

Spre deosebire de celelalte modele din gamă ce au motorul amplasat în partea din faţă a axului spate, conceptul Estoque are motorul amplasat în spatele axului din faţă, această dispunere oferind o distribuire echilibrată a greutăţii şi un centru de greutate apropiat de axele verticale ale vehiculului.

La fel ca toate modelele Lamborghini actuale, Estoque este dotat cu tracţiune integrală permanentă, oferind o tracţiune eficientă în orice situaţie, ce este transmisă către toate cele patru roţi cu jante de 22 de inch faţă şi 23 inch spate.

Noul Lamborghini Estoque ar putea fi dotat cu motorul în 10 cilindri împrumutat de la Gallardo LP 560-4 însă cu un plus de cuplu. O altă alternativă ar putea fi folosirea unui motor turbo derivat din propulsorul V10, iar în ultimă instanţă este foarte posibil să se folosească o versiune hibridă dotată cu un motor diesel V8 TDI.

Update foto: 1 octombrie 2008 Iată primele fotografii cu noul concept Lamborghini Estoque ce par a fi originale.

Update: 30 septembrie 2008
Teaserul cu numărul 4 ne arată designul farurilor noului concept Lamborghini Estoque – sedanul cu patru uşi ce va fi prezentat în premieră la Paris.

Update: 29 septembrie 2008
Conceptul Lamborghini Estoque ce va debuta la Paris va fi dotat cu tracţiune integrală şi cu un motor amplasat în partea din faţă a vehiculului. Lamborghini plănuieşte să vândă aproximativ 3000 de modele Estoque pe an.

update 26 septembrie:
Există mult suspans în ceea ce priveşte conceptul misterios Lamborghini – un sedan cu patru uşi ce va fi prezentat în premieră la Salonul Auto de la Paris. Mai mult, numele său se pare că nu este Urus, ci Estoque – cuvânt special folosit în luptele cu tauri. Numele Estoque are legătură şi cu Espada, denumire folosită de Lamborghini pentru modelul grand tourer cu 2 uşi şi patru locuri, produs între 1968 şi 1978.

Probabil se vor mai face si alte speculaţii, însă ceea ce rămâne cert este că noul concept Lamborghini va fi prezentat la Salonul Auto de la Paris, fiind cu siguranţă în topul celor mai aşteptate dezvăluiri.

update 25 septembrie:
Încă un teaser cu noul concept Lamborghini!

update 22 septembrie:
Conform Autonews Europe, Lamborghini plănuieşte lansarea unui model sedan în patru uşi, ce va concura direct cu Aston Martin Rapide, Porsche Panamera şi Audi A7.
Surse din interiorul companiei Lamborghini au dezvăluit de asemenea faptul că la Salonul Auto de la Paris va fi prezentat un concept, în formă apropiată de cea a producţiei.

Noul sedan Lamborghini va fi cel de-al treilea în gama de modele, după Gallardo şi Murcielago. Ambele au propulsorul amplasat în spate şi tracţiune integrală. Noul model de serie Lamborghini va fi nevoit să beneficieze de un motor mai mic, amplasat în faţă, poate chiar cel V10 de 5.0 litri de pe Gallardo, sau unul preluat de la Audi, twin-turbo.

Noul model Lamborghini s-ar putea numi „Urus”, denumirea fiind deja înregistrată de companie pe 23 iulie 2008, fiind rezervat de asemenea şi domeniul lamborghini-urus.com

Update Foto: 19 septembrie 2008 După primul teaser cu noul concept ce va fi dezvăluit la Paris Lamborghini s-a hotărât să ne mai chinuie cu încă o fotografie, care de data acesta ne dezvăluie roata şi aripa din faţă a modelului.

Original: 17 septembrie 2008Prima fotografie oficială, sau mai bine spus primul teaser al modelului a fost dezvăluit fără a fi însoţit de alte informaţii despre noul concept, în afară de două fraze „It’s not just a new Lamborghini. It’s a new world.” (Nu este doar un nou Lamborghini. Este o lume nouă).

În imagine putem vedea partea din spate a conceptului cu două ţevi de eşapament, integrate în difuzorul din carbon şi amplasate central. Din câte putem vedea în imagine se poate spune ca noul concept va fi asemănător cu stilul de design al modelului Reventon.

Misteriosul concept Lamborghini îşi va face debutul la Salonul Auto de la Paris (2-19 octombrie 2008), producătorul oferind mai multe detalii şi fotografii pe data de 1 octombrie
sursa

Anunțuri

One Response to “Lamborghini Estoque – un nou concept pentru Salonul de la Paris 2008”

  1. BoBo Says:

    Dream on….Dream on…


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: